adamoon
ripper
Follow


ADAM ZAILANI
17, SPM an he found himself in writing everytime the papers and the pens meet



© Skin by kenriken basecodes by atiqah jaidin. Image from . Do tell me if I do not credit yours.
Kenangan,tak akan hilang .
Friday 28 December 2012 | 0 Comments

Dengan nama Allah yang maha Pemurah lagi maha Penyayang


sebelum tu,kalau typo tu,faham faham jelah,malas betulkan :')


Assalamualaikum, 29 Mac 2012  . Tarikh perkenalan kamu berdua . Siapa sangka boleh bercinta ? Saya IM dia,tanya pasal blogger . Macam ni ayat dia " " we ko hebat ka pasal blog ne ". Agak kurang sopan kan ? *fake smile* . Memang masa tu,saya baru berjinak-jinak dalam dunia blogger . Yelah,nak tanya siapa ? Semua kawan kawan kedekut ilmu . Tak sangka budak Nik ni pun ada blog . Alang-alang tanya lah dia . Nasib baik dia peramah balas IM saya .

Nik,bagaikan guru number 2 saya di rumah . Balik rumah on laptop,cepat cepat IM dia,tanya pasal blog . Tanya ini,tanya itu . Insan yang bernama Nik ni tak pernah bosan nak melayan saya,setiap pertanyaan saya di balasnya dengan icon smile :-) Kalau online , nama dia dulu saya cari di chatbox . Berharap sangat dia online .




Pada 23 April 2012 , saya sudah pun ( klik sini ) . Read that entry . Yeah,saya mengaku,saya tak sayangkan dia masa tu,saya hanya menipu,saya couple dengan dia sebab saya nak cemburkan ex gf saya masa tu . Saya tak kuat bila dia bersama orang lain . Bodohkan saya ? Menjadikan Nik sebagai mangsa ?

Tapi,..... saya silap,semakin hari,saya sayangkan dia,saya tak pernah jumpa manusia seperti dia . Dia menjaga adapnya,tuturnya,bahasanya,agamanya.Sampai saya tak pernah lagi dengan dia mencarut . Saya rasa lain,saya dapat lupakan ex saya dan semakin sayang dekat Nik,you are special . 

Paling tak dapat dilupakan,bila terjumpa kawan kawan baik dia dekat Pertandingan Chorla Speaking . Tiba-tiba terpandang Anis , kawan dia, macam cam muka dia . Tiba-tiba saya dapat idea,saya mintak Nadia Ahmad kertas,dan saya tulis sesuatu pada kertas tu,then pass dekat Iman suruh bagi kawan dia,saya pesan suruh bagi dekat Nik . Dan ada kejadian "comel" berlaku.Saya balik kerumah dengan senyuman paling manis,saya harap Nik suka dengan surat saya tu . Yeah,ikhlas tau ?

Bukan itu je,ada lagu surat cinta kedua . Masa tu lepak kfc,dengan Syewaa and the team.Study group . Tiba-tiba nampak kawan dia Lina,dan idea tu muncul kembali . Tadaaaaaaa surat cinta ke dua . Siapa sangka kan ? Dengan tergopoh gapahnya,tulis urat tersebut then pass dekat Syewaa suruh bagi . That moment ............ macam orang apa je,sebab yelah kan Lina tengah makan,tak kenal pun,tetiba sergah meja orang bagi surat . Memang asdfghjkl -.- kan ? But , Syewaa did ! Thank you Syewaa .Sekali lagi,tersenyum sorang-sorang dalam kereta . Berharap Nik akan suka .

Dan,haaaaaaaah,ada malam ni,malam yang tak boleh dilupakan . Masa webcam,we both crying . haaaaaaaaah :') Tak tahu kenapa menangis,mungkin terharu.  Dia tunjuk felt yg dia buat untuk saya , masa dia frust dulu . Dan,masa kami webcam,masa hari jadi saya.Itu lah saat yg paling bermakna pada hari jadi saya,thank you Nik :')

You know ? Tahun ni,tahun yang paling banyak saya habiskan air mata . Tapi,saya kena berterima kasih pada Nik sebab,dia selalu menceriakan hari saya,dia mesti tahu cara untuk menghentikan air mata saya . Sekarang ? semuanya dah berkahir,siapa lagi yang perlu saya cari ? Kalau saya bersedih,siapa yang akan tenangkan saya ?

Nik,saya sayang awak,saya tak sanggup nak berpisah dengan awak,dan saya masih tak tahu apa sebabnya awak mintak break , adakah sebab saya ni lemah ? sebab saya tak sempurna ? atau sebab saya selalu lukakan hati awak ?

Awak dah buat saya sayang pada awak,dan awak tinggalkan saya ? Awak bodoh ! Yea,bodoh :'( Saya tunggu awak mcm orang gila,dan ini yang saya dapat ? Nik,please . I love you :'( so much , saya sayang awak,kau tahu tak bodoh ? aku sayang kau ,sayang kau sangat,kau yang mendorong aku untuk buat baik ?
Dulu aku tak solat,aku jumpa kau,aku solat . Kau bagi aku semangat,aku berubah,semua sebab kau . Kau tahu tak ? Kau tinggalkan aku,sekarang aku nak bergantung pada siapa ? Siapa yang nak happykan aku kalau bukan kau ?

Nik Sheera,I missed you . Loved you . Im done . Awak ingat lagi masa awak bagi salam ? Masa mula-mula saya paksa awak cakap ? Saya ajak webcam pun awak malu,bukak suara pun susah,dan awak masih ingat lagi perkataan pertama yang awak cakap pada saya ? Awak cakap "Assalamualaikum" . Dan masa saya mendengar suara awak,hati saya berdebar,laju sangat . Saya bersykur sangat,dan saya lena tidur disebabkan "Assalamualaikum" awak :')

Saya ingat jugak,setiap kali kita webcam,awak akan peluk bantal,terutama sekali,bantal keropi ,kalau tak salah lah . Awak ingat lagi masa awak tunjuk Matun ? Saya rasa Matun annoying sangat,degilnya dia,tapi siapa sangka Matun yang boleh hentikan air mata saya . Saya tak boleh lupakan bila saya webcam dengan adik adik awak,banyak nya ............. ye banyak sangat :') dan saya mula menyayangi mereka.

.Tapi......itu semua kenangan,kenangan yang akan saya ingat,kenangan yang akan membuatkan saya tersenyum bila kesedihan . Masa berlalu,dan tak akan berputar kembali.Manusia berubah seperti masa,saya harap saya boleh terima hakikat yang awak bukan milik saya . 

Saya maafkan awak,saya ikhlas,semoga apa yang diimpikan akan tercapai.Jangan pernah lupa saya,kalau awak rindu saya,lihatlah bintang dan bulan,saya akan sentiasa bersama awak.Semoga kita dapat 8A untuk PMR , doakan saya jugak ye ? Bismillahhirahmannirahim, NIK NUR SYAFIQAH SHAHIRAH BT NIK ABDUL HADI saya lepaskan awak dengan redha dan ikhlas :')