adamoon
ripper
Follow


ADAM ZAILANI
17, SPM an he found himself in writing everytime the papers and the pens meet



© Skin by kenriken basecodes by atiqah jaidin. Image from . Do tell me if I do not credit yours.
A bad day for me !
Monday, 8 July 2013 | 1 Comments

Assalamualaikum



Assalamualaikum ✌ .
*batuk* Lamanya tak update blog . Lama sangat ! Masa tidak mengizinkan,banyak sangat entry tertangguh , entry Sukan Tahunan , entry Ramadhan dan macam-macam lagi .

Hari ini 8/7/2013 , tarikh yang paling malang dalam hidup aku (҂⌣̀_⌣́)ᕤ . Mari saya ceritakannya dari pagi .

Langkah je kaki keluar , angin bertiup kencang,sejuknya ⌣̀_⌣́ . Rasa maca nak hujan,tapi mana boleh ramal,sebab subuh-subuh gelap . Masa perjalanan ke sekolah , tiba-tiba hujan turun dengan sangat lebat . Terkandas dekat Bistro lama gila . Sejuk z.z . Tapi hujan tu kan rahmat Allah .

Masa perhimpunan,tiba-tiba cikgu xxxxxxxx panggila aku naik ke atas pentas , dan aku rasa macam ! YA ALLAH,MALUNYA ! MALUNYA , SATU SEKOLAH NAMPAK AKU BERDIRI DI ATAS PENTAS,MASA PERHIMPUNAN RASMI ! Aku dengan relanya,naik pentas,hanya Allah ja tahu perasaan saat itu .

Habis ja perhimpunan,aku dapat rasakan semua orang memandang aku , dan ahhhhhh . Masa class English , tak adalah teruk sangat,kecuali bergaduh mulut dengan Izati Izlin . Nak tahu lebih lanjut ? Tak payah . lol

Lepas class English,class Sc , kena turun makmal Sc . Saat-saat terakhir kelas tersebut,aku kena halau , semua salah aku,aku tahu tapi aku rasa macam tak adil "Adam,kalau kamu tak suka saya,tak apa,kalau kamu tak suka sc,semua yg saya ajar awak tak akan dapat , kau keluar ! Kau keluar sekarang " . Aku buat dek,aku cakap "Kejap nak ikat tali kasut " . Cikgu cakap " Keluar ! Saya cakap keluar " dan aku berjalan keluar dan cakap " Assalamualaikum,cikgu" .

Hanya Allah tahu perasaan aku , aku terus pergi rehat,aku lapar gila,tapi aku malas nak makan,so aku beli air kotak je , tiba-tiba mengidam nak minum air milo,so aku beli air milo kotak RM1.50 . Masa perjalanan ke kelas,aku terserempak dengan Cikgu xxxxxxxx lagi,aku buat donno,aku bagi salam , dia cakap "Eh apa ni,bagi saya air kotak tu , mana boleh bawak air kotak masuk kelas " Aku dengan redhanya bagi . Dia suruh ambil masa habis sekolah nanti,tapi aku cakap " Cikgu minumlah " . Aku berjalan masuk ke kelas dengan perut yg sangat lapar .

Lepas rehat,masa KH . Masuk-masuk kena sapu sampah . Aku tak kisah pun sebenarnya,tolong cikgu kan ? Bukan susah pun . Kena sebat dekat bontot sebab tertidur , ya Allah,minta maaf sangat cikgu,saya lapar,sakit perut,saya tertidur . Saya minta maaf .

Masa BM,tak ada teruk sangat,kena perli sindir jelah,macam biasa,tapi its okay , Cikgu BM aku ada lah buat aku tersenyum balik dengan lawak-lawak hambar dia . Masa agama pun tak ada teruk sangat , cuma kene tegur dan masa tu aku pening sangat , sebab lapar .

sampai lah balik sekolah .

" Semunya ada hikmah, Allah tak akan timpakan musibah kepada hambanya tanpa sebab Mungkin ini balasan dosa-dosa aku yg lampau ? Redha dan pasrah   "

Assalamualaikum  - Adamzailani