adamoon
ripper
Follow


ADAM ZAILANI
17, SPM an he found himself in writing everytime the papers and the pens meet



© Skin by kenriken basecodes by atiqah jaidin. Image from . Do tell me if I do not credit yours.
Ini ja mampu .
Monday, 15 July 2013 | 0 Comments

Bismillahirahmanirahim 




Di saat aku menangis,kau pasti ada,menghulur tangan untuk aku bangun . Walaupun hakikatnya kau menangis di dalam . Kadang-kadang aku rasa macam aku ni guna-gunakan kau,cari kau bila aku sedih dan tinggalkan kau bila aku tidak perlukan . Tapi hakikatnya tak .

Menjadi yang terbaik itu susah,menjadi yang terbagus itu susah ,tetapi apa yang aku boleh janji dengan kau adalah aku sendiri . Aku tak tahu sampai bila kau akan terus bertahan dengan aku . Sampai bila kau tahan .

"Kalaulah nanti terjadi satu saat, seluruh dunia hilang kepercayaan dengan kau, bahkan memerangi kau, mungkin waktu itu keluarga kau turut bertindak dengan tindakan yang sama, kau tahukah siapa manusia yang akan berada di sisi kau?” 
“Aku. Aku ada di sisi kau pada saat itu.”
- NikSheera

" Allah tak pernah tarik sesuatu yg kita sayang melainkan mengantikannya dengan yang lebih baik "
- NikSheera

"Kalau sayang itu boleh dikira,mungkin tiada kalkulator yang sanggup mengira sayang aku untuk dia "
- NikSheera

Selesai solat berjemaah dengan rakan-rakan di pondok, dia menelefon isterinya. Salam berbalas. “awak sihat?” Aiman duduk di tangga surau papan itu. Syahirah bersuara riang. “Alhamdulillah sihat. Abang tak rindu saya ke? Dah masuk hari kedua baru nak call? Abang tahu tak saya bosan duduk rumah sorang-sorang? Saya dah dua hari tak sembahyang jemaah tau? ” Aiman hanya senyum mendengar coleteh si isteri. “..ha, lagi satu abah kata abang mana ada kerja luar, baik abang cakap abang pergi mana?” tiba-tiba suara Syahirah bertukar sebak. “..saya tahu,saya bukan sapa-sapa dekat abang, tapi tak patut abang tipu saya..” air mata Syahirah mengalir. Aiman terdiam. Syahirah juga diam. Terkejut Aiman tiba-tiba terdengar esakkan. “awak nangis ke?” Diam lagi. “awak, saya…” Syahirah memintas. “tak apa. Saya faham.” Air matanya di seka. “ abang sihat tak?” “Alhamdulillah sihat.” Diam. “Abang jangan lupa sebelum tidur baca surah Al-Mulk” pesan Syahirah. “baik sayang.” Terdiam Syahirah.
Aiman senyum je. “lagi?” “er..abang jangan lupa baca doa tidur sebelum tidur..” Aiman ketawa. “next?” “..kalau terjaga pukul dua tiga pagi, solat tahajut..” Aiman hanya mengangguk. “lagi?” “..selalu beristigfar” “okay. Lagi?” “..ingat Allah dalam setiap perbuatan.” “alright, next?” “sentiasa berselawat.” “okay.” “abang ni last.” “apa dia tu?” soal Aiman lembut. “doakan rumah tangga kita sampai syurga.” Aiman senyap sekejap. “sure.”

Ayat demi ayat kau bagi,setiap ayat kau jugak aku simpan dalam kepala,bila aku sedih,ayat-ayat inilah yang membantu aku pulih . Memang banyak perngorabanan kau untuk aku . Terima kasih .

Selamat Hari Lahir Nik Nur Syafiqah Syahirah . Semoga dipanjangkan umur,murah rezeki . Mendapat apa yang engkau hajatkan . Semoga kebahagian selalu mengiringimu . Tabah dan kuatkanlah diri mu itu,kalau kau inginkan seseorang,aku selalu ada disini .

" Mungkin kau tak nampak aku,tetapi aku selalu ada,mungkin bukan pada zahir , tapi pada batin " - Adamzailani