adamoon
ripper
Follow


ADAM ZAILANI
17, SPM an he found himself in writing everytime the papers and the pens meet



© Skin by kenriken basecodes by atiqah jaidin. Image from . Do tell me if I do not credit yours.
Mimpi
Sunday 8 September 2013 | 2 Comments

Assalamualaikum .


Semalam,aku mimpi seseorang . Seseorang yang memang dah lama tak singgah dalam mimpi aku . Allah datangkan dia dalam mimpi aku "saja-saja" atau memang ada maksud ?

Aku masuk satu pertandingan [aku sendiri tak tahu aku masuk pertandingan apa] dan pertandingan tu berlansung dekat sekolah dia . Pertandingan berakhir,dan aku terserempak dengan dia dekat kantin . Aku tak tahu kenapa,aku cuba mengelak dari bertemu dia . Aku mengelak . Dan aku nampak pandangan mata dia ; sedih .

Masa nak balik,tiba-tiba aku terpandang padang sekolah dia,agak besar . Aku nampak sekumpulan budak perempuan [team-team kawan dia,dia pun ada situ] . Aku pun dengan perasaan yang berat,pergi beranikan diri jumpa dia,buat pertama kali . Masa aku nak turun dari tangga nak ke padang,aku terdengar salah seorang kawan dia jerit nama aku "Adam,sinilah hari ni , hari jadi "dia" " . Farah & Izati cakap,pergi jelah Adam . Aku turun dari tangga dan ........... 



Aku terbangun dari tidur . Ini bukan kali pertama aku mimpikan dia,tetapi dalam setiap kali aku bermimpi,aku tak pernah berpeluang untuk berumpa dengan dia,mahupun bercakap,kami hanya akn berselisih dair jauh . Kenapa ? Bila aku beria-ria berdoa kepada-Mu agar pertemukan aku dengan dia di dalam mimpi kau tak pernah kabulkan , tetapi bila aku tak terfikir pun,kau hadirkan . Itu ke yang dinamakan hikmah ?