adamoon
ripper
Follow


ADAM ZAILANI
17, SPM an he found himself in writing everytime the papers and the pens meet



© Skin by kenriken basecodes by atiqah jaidin. Image from . Do tell me if I do not credit yours.
selamat tinggal bulan
Friday 14 February 2014 | 1 Comments


rasa tak berguna--rasa macam celaka



sebab orang baca dan menghukum sendiri
"dia tu gila,dia tu celaka,tak bersyukur pada diri sendiri,mahu itu ini"

hey pukimak
lihat diri sendiri
lihat perilakumu
syukurkah kamu pada Tuhanmu ?

dari dulu,aku cuba bisik pada diri sendiri . "Adam sudah tiba masanya kau pergi,sudah tiba masanya kau tinggalkan semua yang menyakiti kau " dan setiap hari juga aku cuba -- tapi -- setiap hari jugak aku kalah . aku ada masalah,bagi aku makin hari makin kritikal,aku suka mengorbankan diri sendiri demi orang lain (selfless) . tidak pernah aku pentingkan diri aku sendiri (kadang kala pernah lah tipulah kan)
aku selalu mengutamakan orang lain berbanding diri aku

kerana

itulah satu satunya cara aku pastikan mereka sentiasa bersama aku . pernah aku cuba , menyepi diri,dalam bilik sendiri,tunggu untuk dicari,tunggu untuk dikasihi tapi celaka,manusia tak kunjung tiba . ada memang ada . taapi hanya boleh kira dengan jari . 16 tahun hidup,sahabat datang boleh kira  -- aku masih syukur akan meraka yang hadir .

pernah aku beri segala pada mereka,aku kata "tak apa asalkan kau bahagia" . aku buang maruah , buang harga diri,abdikan diri buat perkara hina bersama mereka tetapi mereka tetap tidak nampak pengorbanan aku

dan

sekarang semua memori lama,dosa lama menghantui aku,tika tidur -- datang dalam mimpi . tika solat -- menyapa menyakat jiwa . tika menangis -- ada suara suruh bunuh diri . sampai tahap itu aku rasa

kau jangan lupa yang aku masih manusia
aku pernah dilukai
aku pernah disakiti
aku pernah dipinggirkan
aku pernah dicincangkan
aku pernah diparangkan
dalam dalam
tajam tajam
luka luka
darah darah
musnah punah
punah musnah

tetapi

aku masih berada di damping kamu
mengatakan "wahai sahabat ! Apa masalahmu ! Sini perdengarkan , sini aku selesaikan .

mungkin kerana aku masih ada satu titik putih dalam hati yang kuat mengatakan "mereka perlu kamu,jauhkan ego kamu,mereka perlu kamu "

sudah tertulis di atas sana yang peribadi aku bukan disenangi untuk berkawan -- apa lagi berkasih sayang , dari awal kejadian,aku sudah dibuang dan aku percaya aku akan terus dibuang . dibuang oleh orang yang aku sayang . ditendang terajang jauh terperusuk sendiri . aku gunakan mediuam berpura-pura agar dunia tidak tahu akan gusar hati ini tapi dalam hati manusia ini,aku masih mahu dipujuk oleh si pemujuk , kerana sekarang dunia -- aku mengalah buat diri ini dan segala meraka kerana

aku tidak lagi percaya akan mimpi-mimpi yang menjengah tidur ku
aku tidak lagi percaya akan bintang-bintang yang berdamping disekelilingku
dan apa yang paling penting,aku tidak lagi percaya akan kata kata dari si pukimak yang segalanya akan bahagia

aku mahu undur diri , aku mahu pergi , maafkan aku dari adamzailani