adamoon
ripper
Follow


ADAM ZAILANI
17, SPM an he found himself in writing everytime the papers and the pens meet



© Skin by kenriken basecodes by atiqah jaidin. Image from . Do tell me if I do not credit yours.
The first entry of 2014
Saturday 1 February 2014 | 0 Comments

Assalamualaikum 


ini gambar aku,tak tipu

*tarik nafas* . Last post 28 Oktober 2013 dan sekarang dah 1Februari 2014 . Lama gila aku tak update blog,well sebenarnya bukan blog je,semua social networks aku off sekejap , twitter, facebook,instagram semua aku abaikan . Orang tanya "mana kau pergi Adam ? Mana kau menghilang Adam ? Aku rindu kau Adam ? " Aku jawab "Cari kekuatan " .

Persoalannya,aku ni dah kuat ke ? Dah jumpa ke kekuatan yang hilang tu ? Tak pun,masih sama . Masih menangis dimalam hari dan berpura-pura di siang hari . Banyak benda aku nak cerita . Banyak benda nak di #throwback kan tapi takpayahlah sbb mcm malas nak taip .

PMR macam mana ?
Alhamdulillah,syukur .

Pejam celik pejam celik dah Februari dah kan,dari Januari ke Februari . Dari 2013 ke 2014 . Semuanya berubah -- dari segi angka dan masa . Tapi satu je perkara yang aku perasan yang kaya tetap kaya , yang bodoh tetap terus bodoh , yang pandai terus tetap pandai , yang menipu tetap terus menipu , yang ditipu tetap terus ditipu,yang dipinggirkan tetap terus dipinggirkan begitu juga dengan semua keadaan . Still remain the same .

"Apalah kau Adam,tak baiklah cakap orang bodoh tetap terus bodoh,yang miskin tetap terus miskin "

Lepak dulu brother,gua tak habis tulis , ada TAPI

Tapi

kalau yang si kaya membantu si miskin mungkin si kaya akan terus kaya 
kalau yang si miskin terus beruasaha , bertawakal mungkin si miskin boleh menjadi kaya
kalau si bodoh berusaha , belajar -- menimba ilmu tak mustahil juga menjadi si pandai
kalau si pandai terus menimba ilmu tanpa ada perangai kedek ilmu mungkin dia akan menjadi pandai selamanya
kalau si penipu bertaubat daripada menipu
dan
kalau si ditipu juga sedar akan perkara sebenar mungkin kedua-dua pihak boleh diselamatkan
kalau si peminggir tidak meminggir , si dipinggir juga tidak akan rasa dipinggir

fahamkan konsep , apa yang aku nak maksudkan adalah , bawaklah perkara baik ke masa hadapan,dan ubahlah perkara buruk kepada perkara yang baik . dah sebelum aku melalut merepek-repek aku nak ucapkan selamat maju jaya dalam hidup .

Ingat -- setiap kali kau rasa kau berseorangan,bila kau rasa kau tidak diperlukan , bila kau rasa sedih , ingatlah yang kau tak pernah berseorangan , kau tak pernah tidak diperlukan , aku selalu ada , walaupun bukan di alam realiti , walaupun tiada di sisi , aku selalu ada di dalam hati,aku selalul ada di dalam mimpi .

Assalamualaikum .